19 maj 2015

Det flyter på..

... och jag är tröttare än någonsin! Hur kan man ens bli såhär trött?! Jag jobbar inte ens 8h/dag och är ändå helt sopslut när jag kommer hem. Antar att det är på grund av kombinationen fysiskt och psykiskt arbete, men ändå... Kan jag inte få vara LITE piggare? Har inte riktigt hunnit lista ut om det är en härlig eller jobbig känsla. Härligt är att inte behöva räkna får när det väl är dags att sova (på tal om får så gräver vi i en fårhage, rensar skit i schaktet varje morgon...). Kan somna som en stock när som helst efter 21, om jag så vill. Jobbigt är att liksom inte orka med ett dyft väl hemma. Jag orkar inte ens sitta vid datorn för att spela en Dota, ännu mindre diska och laga mat. Jag menar kom igeeeen? 

Samtidigt så är det här en helt fantastisk uppvärmning inför jobbet i sommar. Dels får jag in vanan att faktiskt ha ett JOBB att gå till, för ja, det här är ett riktigt jobb (världen BÄSTA till och med) och sedan lär jag känna mig själv. Det här med att våga, det har ju inte riktigt varit min grej. Nu vågar jag och tänker: "klarar jag det här, då klarar jag att ta mig an vad än jag vill!" Det är superhärligt att kunna tänka så istället för att tänka "måsten". Nu försöker jag istället njuta av att jag äntligen får chansen att faktiskt jobba jävligt hårt och få erfarenhet, både vad det gäller fältarbetet och sommarjobb. Det är hög tid att sluta nedvärdera sig själv med tankar om att saker och ting är oövervinneliga, för det är de inte. Att allt går bara man vill är faktiskt inte bara en klyscha, det är så sant som det är sagt. Sedan får man lägga till lite mod också. Mod att stiga ut ur sin bekvämlighetszon och bara köra, våga göra fel, våga fråga, våga lära sig av de som kan saker och ting bättre eftersom de har erfarenhet. Så försöker jag tänka nu, och hittills har det fungerat väldigt bra. 

Nåväl, vänner, det är dags att hoppa i bingen här för imorgon är det dags för ytterligare en dag i fält. Natti på er. :) 

På en toalett i Kneippbyn där Absolut Gotland anordnades i helgen. Ovven på, vilken jag ännu inte hunnit pryda med överdrivet många märken, men det kommer. Har en känsla av att jag kan komma att bli beroende av dessa märken. Det är så kul att samla på dem! Under denna kväll lyckades jag dessutom byta till mig två nya märken. Ett sydde jag dit redan dagen efter men det andra skall jag försöka få dit nu i veckan. JAG ÄLSKAR MIN OVVE! Så.jävla.mycket! 11 märken på, satsar på minst hundra! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar